• Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Facebook Twitter Instagram
miercuri, iunie 18
Facebook Twitter Instagram
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
  • Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
Stiri Asigurari

Companiile de asigurari, obligate sa publice situatia reclamatiilor

adminBy admin05/06/2012Niciun comentariu3 Mins Read

Companiile de asigurari vor fi obligate, incepand cu 1 iulie, sa dea publicitatii, prin intermediul site-urilor oficiale, datele referitoare la situatia reclamatiilor. Astfel, orice asigurator va trebui sa anunte numarul de reclamatii formulate impotriva lor de catre asigurati sau pagubiti, precum si cate dintre acestea au dat castig de cauza reclamantilor.

Aceasta obligatie a fost prevazuta de Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) nr. 11/2012, care a fost publicat in Monitorul Oficial in data de 30 mai.

Aceste informatii trebuie sa apara intr-un termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ. Datele se vor referi la reclamatiile inregistrate la CSA in anul calendaristic anterior, la cele de la inceputul anului pana la luna curenta, precum si la reclamatiile care au fost facute in ultimele trei luni calendaristice anterioare lunii curente. Ulterior, informatiile vor trebui reactualizate in primele 5 zile ale fiecarei luni.

CSA a prezentat de-a lungul timpului situatia reclamatiilor, insa doar la nivel de piata si nu pentru fiecare companie in parte. Astfel, conform informatiilor furnizate de institutie, in perioada ianuarie – martie 2012, CSA a inregistrat un numar de 2.630 de petitii, mai mare cu 42,93% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cele mai multe plangeri au fost inregistrate in domeniul asigurarilor RCA, numarul lor fiind de 1.825 de petitii, reprezentand mai mult de jumatate din totalul reclamatiilor, si anume 69,39%. In cazul Casco, numarul de plangeri a fost mai redus, reprezentand 16,27% din totalul reclamatiilor.

Conform presedintelui CSA, Constantin Buzoianu, numarul reclamatiilor pentru anumite companii continua sa creasca, aspect care a determinat institutia sa se gandeasca la aceasta solutie. In cazul in care companiile de asigurari cu numar mare de plangeri nu remediaza aceasta situatie, ar putea chiar sa le fie suspendata activitatea.

CSA a stabilit si cum va arata pagina dedicata reclamatiilor. Va fi vorba de un tabel, usor accesibil si vizibil pentru orice vizitator. Va fi realizata o fereastra care va duce catre pagina respectiva si care va trebui sa contina urmatorul text: “Petitiile, reclamatiile formulate impotriva societatii __ si inregistrate la COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR in ultimele 3 luni sunt in numar de__. Structura acestora poate fi consultata aici, accesand pagina dedicata.” Aceasta fereastra, care va ocupa o treime din ecran, va trebui sa ramana vizibila timp de 5 secunde, fara sa poata fi inchisa.

In octombrie 2011, cele mai “reclamate” companii pe segmentul RCA erau Astra Asigurari, Carpatica Asig si Euroins.

asigurari auto asigurari RCA CSA polite RCA RCA reclamatii RCA
admin

Related Posts

Ce faci in caz de inundatie apartament? Daune si despagubiri

29/05/2025

Tot ce trebuie sa stii despre Euroins: actualizare 04.12.2023

17/03/2023

Tot ce trebuie sa stiti despre cazul City Insurance (actualizare 09.05.2022)

18/09/2021

Cat costa o asigurare auto și de ce sunt așa mari sumele asigurate pentru RCA?

29/03/2021
Add A Comment

Comments are closed.

Categorii
  • Concursuri
  • Infografice
  • Informatii utile Auto si Asigurari
  • Interviu
  • Jurnal de sofer roman
  • Stiri Asigurari
  • Zambet la volan
© 2025 Pint.ro.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.